Friday, May 21, 2010

~Minggu Ke-7 di SUK~

Tak sangka kan...dah hampir 2 bulan aku menjalani praktikal aku di BPM ni...cepat je mase berlalu....alhmdulilah, portal perak dh ciap....cuma ad beberapa bhagian yg xcomplete ag tp kak fidah dh selesaikan...

19 May 2010 aku dpt keje yg baru...kali ini aku diminta mengedit portal BPM yg baru lak....portal ni pn akan dipublish bulan june gak....kak fidah kata aku kne tmbh beberapa bhagian yg masih belum ditmbh....seperti sebelum ni, software yg digunakan still JOOMLA..tp version lame ckit...So, byk yg kurang berbnding JOOMLA version baru yg aku gunakan untuk mengedit portal perak....tp xderla lari sgt basic dia....Seperti biasa sebelum nk mulakan mst la kne ad akaun kn...then kena login as usual....

Login form tuk enter ke JOOMLA tuk portal BPM

20/21 May 2010

Aku memulakan keje yg baru diberikan....Firstly, aku menambah module "POLLS" dlm portal tu...then aku menambah icon tuk "HUBUNGI KAMI".....dan sekarang aku tgh mengedit bahagian senarai kakitangan....aku menambah gmbr tuk setiap staff....

20hb tu gak aku dpt sijil dr SUK tuk ceramah integriti yg aku pegi pada 8 April lalu...hurm...besh2...ad gak kenangan kt suk ni....heehehhe....

No comments:

Post a Comment